• ПОЧЕТНА СТРАНА
  • ИЗ ДАНА У ДАН
    • ШКОЛСКА 2016/2017. >
      • ИЗ ДАНА У ДАН
    • ШКОЛСКА 2015/2016.
  • ШКОЛА
    • ШКОЛА БЕЗ НАСИЉА
    • ИСТОРИЈА ШКОЛЕ
    • ОТВОРЕНА ВРАТА
    • ДОКУМЕНТА ЗА НАСТАВНИКЕ
    • ШКОЛСКА ДОКУМЕНТА
    • ШКОЛСКИ ЧАСОПИС ПЛАВАЦ РАДОЗНАЛАЦ
    • ОСОБЉЕ ШКОЛЕ
    • РЕЧ ПСИХОЛОГА
    • ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК
    • ХУМАНОСТ НА ДЕЛУ
    • ГАЛЕРИЈА
    • ВИДЕО ЗАПИСИ
  • КОНКУРСИ, ЈАВНЕ НАБАВКЕ
  • КУТАК ЗА РОДИТЕЉЕ
  • ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА
    • МЕДИЈАТОРСКИ И ДЕБАТНИ КЛУБ
    • ПРОФЕСИОНАЛНА ОРИЈЕНТАЦИЈА
    • УЧЕНИЧКИ ПАРЛАМЕНТ
    • ВРШЊАЧКИ ТИМ >
      • ВРШЊАЧКЕ АКТИВНОСТИ
    • БЕСКРАЈНА ПРИЧА
    • ЗЕЛЕНИ ТИМ
  • НАСТАВНИЧКЕ СТРАНЕ
  • НАСТАВА
    • ПРЕДМЕТНА НАСТАВА >
      • СРПСКИ ЈЕЗИК
      • ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК
      • МАТЕМАТИКА
      • ИСТОРИЈА >
        • СТО ГОДИНА ПРВОГ СВЕТСКОГ РАТА
      • ГЕОГРАФИЈА >
        • ЗАНИМЉИВА ГЕОГРАФИЈА
      • БИОЛОГИЈА
      • ЛИКОВНА КУЛТУРА
    • ИЗБОРНА НАСТАВА >
      • ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ
      • ИНФОРМАТИКА И РАЧУНАРСТВО

повратак на претходну страну

Професионална оријентација на преласку у средњу школу

Програм Професионална оријентација на преласку у средњу школу за ученике 7. и 8. разреда је део ширег националног плана да се успостави систематска професионална оријентација.
У оквиру наведеног програма тежње се крећу у следећим смеровима:
-   Одговарајућим садржајима радионица освестити неопходност препознавања сопствених капацитета, спремност на постигнућа и склоности.
-    Подстицање информисања о занимањима.
-    Упознавање са могућностима школовања и каријере.
-    Сусрети са светом занимања.
-    Одлука о избору занимања.
Дидактички поступци током процеса осмишљавања процеса професионалне оријентације (у даљем тексту: ПО) треба да омогуће искуства учења која поспешују суочавање са самим собом: интересовањима, способностима, жељама...,а са циљем стицања личне и социјалне компетенције, те да се оснаже способности одлучивања и одлучност.
Поред когнитивног бављења сопственом личношћу и информацијама, младој особи се за њена питања нуди приступ преко сопствених искустава и доживљаја. За то су неопходне активне методе, сазнајно, истраживачко, самостално учење посредством игре и рефлексије.
Извођењем вежби и игара блиских пракси, омогућавањем високог степена активности младих и поспешивањем њихове спремности и мотивације, упуштањем у процесе избора занимања допуњених реалним доживљајем, дакле распитивањем у школи и предузећу са одговарајућом припремом и накнадном обрадом увида, сајмовима информисања и слично, компетенција оријентације се оснажује “упознавањем ”стварности.
Идеал сваке ПО јесте да се постигне компетенција за избор занимања, под чиме се подразумева способност да се донесе у великој мери  самостална одлука о школовању и да се та одлука спроведе.  
Одлука  мора да се донесе у узајаманом односу личног концепта (способности, интересовања, сколоности,..) са реалним околностима (захтеви за даље школовање, односно занимање, изгледи на тржишту рада итд.)
Најважнији циљеви учења у односу на развој компетенције за избор занимања:
  • Открити, истражити и преиспитати сопствене жеље, интересовања, склоности,
  • Уочити таленте и способности,
  • Упознати се са профилима захтева за стручне послове и школовање,
  • У складу са сопственим интересовањем стећи детаљнији увид у одабране могућности школовања и занимања,
  • Извршити рефлексију рада у његовим многоструким значењима и формама као елементарног људског фактора,
  • Препознати актуелне форме, као и променљивост рада и занимања,
  • Упознати се са светом рада и занимања са културних, економских, социјалних и еколошких становишта,
  • Препознати утицаје нових технологија на различите области струке и живота,
  • Размислити о димензијама здравља као фактору у раду и струци,
  • Помоћу реалних сусрета стећи увид у свет рада и занимања,
  • Бити у стању окарактерисати разноврсне могућности школовања са њиховим специфичним захтевима и завршним квалификацијама,
  • Изградити личну стратегију за сопствено планирање каријере и живота,
  • Упоредити профил личности са профилом захтева за пут школовања и каријере и проверити га у погледу своје одлуке.


Наташа Миливојевић, школски педагог
Create a free web site with Weebly
  • ПОЧЕТНА СТРАНА
  • ИЗ ДАНА У ДАН
    • ШКОЛСКА 2016/2017. >
      • ИЗ ДАНА У ДАН
    • ШКОЛСКА 2015/2016.
  • ШКОЛА
    • ШКОЛА БЕЗ НАСИЉА
    • ИСТОРИЈА ШКОЛЕ
    • ОТВОРЕНА ВРАТА
    • ДОКУМЕНТА ЗА НАСТАВНИКЕ
    • ШКОЛСКА ДОКУМЕНТА
    • ШКОЛСКИ ЧАСОПИС ПЛАВАЦ РАДОЗНАЛАЦ
    • ОСОБЉЕ ШКОЛЕ
    • РЕЧ ПСИХОЛОГА
    • ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК
    • ХУМАНОСТ НА ДЕЛУ
    • ГАЛЕРИЈА
    • ВИДЕО ЗАПИСИ
  • КОНКУРСИ, ЈАВНЕ НАБАВКЕ
  • КУТАК ЗА РОДИТЕЉЕ
  • ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА
    • МЕДИЈАТОРСКИ И ДЕБАТНИ КЛУБ
    • ПРОФЕСИОНАЛНА ОРИЈЕНТАЦИЈА
    • УЧЕНИЧКИ ПАРЛАМЕНТ
    • ВРШЊАЧКИ ТИМ >
      • ВРШЊАЧКЕ АКТИВНОСТИ
    • БЕСКРАЈНА ПРИЧА
    • ЗЕЛЕНИ ТИМ
  • НАСТАВНИЧКЕ СТРАНЕ
  • НАСТАВА
    • ПРЕДМЕТНА НАСТАВА >
      • СРПСКИ ЈЕЗИК
      • ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК
      • МАТЕМАТИКА
      • ИСТОРИЈА >
        • СТО ГОДИНА ПРВОГ СВЕТСКОГ РАТА
      • ГЕОГРАФИЈА >
        • ЗАНИМЉИВА ГЕОГРАФИЈА
      • БИОЛОГИЈА
      • ЛИКОВНА КУЛТУРА
    • ИЗБОРНА НАСТАВА >
      • ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ
      • ИНФОРМАТИКА И РАЧУНАРСТВО